בצק שמרים בצל וגבינות

אסתי חדד Comments Off on בצק שמרים בצל וגבינות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאת: יעל שטרית

"ארוחת בוקר אצל סבתא הייתה תמיד בריאה מרעננת ומעניינת, זכינו לשמוע בשעת ארוחת הבוקר סיפורים היסטוריים על משפחתה אשר היו מניצני העולים הראשונים לא"י. אינני מדבר על 30 או 50 שנה האחרונות אלא על תקופה עתיקה יותר . משפחתי מצד אבי כ-12 דורות בא"י. על השולחן של סבתא היה תבלין קבוע מלבד הזעתר והמלח ושמו דואה. כילד תבלין זה היה חביב עלי ביותר במיוחד על צנימי הגבינה הפריכים. סבתא נפטרה לפני כ-15 שנה ואיתה כל סודות העבר. הסיפורים נפלאים, המאכלים המקוריים והטעמים הנפלאים."

בארוחת הבוקר של חג השבועות, סיפר בעלי על סבתו ובעיניים בורקות הזכיר את הדואה וגעגועיו לתבלין המופלא שלצערו אינו זוכר איך סבתא הכינה תבלין זה. בשבוע שעבר הזדמנו לחנות טבע למציאת עלים לחליטה, במעבר בין המדפים מצאנו צנצנת ועליה מתנוסס השם דואה הידוע מן הסיפורים. צנצנת אחרונה על המדף, המוכר הסביר כי את הדואה הביא כתבלין חדש בחנותו. יש לציין כי לאחר שטעמתי את הדואה הסכמתי עם בעלי שהתבלין אכן מיוחד ואינו שגרתי בטעמו. התבלין מורכב מ: כמון, בוטנים, כוסברה ועוד. מומלץ על פרוסת גבינה או קוטג'. ואני כחובבת אפיה אימצתי את התבלין והשתמשתי בו במתכון שלפניכם.

חומרים לבצק:
4 כוסות קמח
30 גר' שמרים טריים מפוררים
שליש כוס שמן זית
ביצה אחת
2כפיות סוכר
חצי כפית מלח
1וחצי כוסות מים פושרים

למלית:
3 בצלים גדולים קצוצים
30 גר' חמאה
100 גר' גבינה צפתית מגוררת
100 גר' גבינה צהובה מגוררת
5 גבינה לבנה
1 גביע שמנת
2 כפיות דואה
מלח ופלפל לפי הטעם
ביצה טרופה למריחה למעלה

אופן הכנה:
להכנת הבצק יש לשים את כל החומרים בקערה, מעבדים עד לקבלת בצק אחיד, במידת הצורך מוסיפים מים או קמח, צריך לקבל בצק חלק ולא דביק. מכסים ומשאירים שעה להתפחה.
בינתיים מטגנים את הבצל עם חמאה על אש בינונית עד להשחמת הבצלים מוסיפים את שאר החומרים למלית לבצל המטוגן ומערבבים
מחלקים את הבצק לכדורים. מרדדים את הכדור מורחים בשכבה אחידה את המלית ושוב יוצרים כדור ע"י הכנסת השוליים פנימה. ומניחים בתבנית עגולה. מורחים ביצה מעל אפשר לזרות מעל שומשום/ דואה/ גרעינים למיניהם.
מתפיחים כחצי שעה, אופים בחום של 180 מעלות כ-20 דקות עד שהכדורים מזהיבים.



0 תגובות